Legendinė jachta „Lietuva“, kaip ir du Klaipėdos universiteto laivai, ruošiasi dalyvauti pasaulio burlaivių regatoje „The Tall Ships Races 2024“, šiemet startuosiančioje Klaipėdoje. Šiuo metu renkami jos įgulos nariai ir lopomos burės.
Pernai, nors jachtos „Lietuva“ veikla buvo labiau pasyvi, ji nuplaukė daugiau kaip 6 tūkst. jūrmylių.
„Šiemet visa mūsų vasara išrašyta, šis sezonas nebus liūdnas“, – sako sporto klubo „Ostmarina“, kuriam pagal panaudos sutartį yra perduota valdyti Klaipėdos savivaldybės jachta „Lietuva“, vadovas ir ilgametis jachtos kapitonas Osvaldas Kudzevičius.
Po daugiau nei dvejus metus trukusio ir 2021 metų rudenį baigto kapitalinio remonto, kainavusio Savivaldybei beveik trečdalį milijono eurų, pirmą kartą regatoje „The Tall Ships Races“ „Lietuva“ dalyvavo pernai ir buvo trečia. O. Kudzevičius sako, kad ir šiemet įgula stengsis iškvoti prizinę vietą.
Į vandenį jachta „Lietuva“ paprastai nuleidžiama per savo vardadienį, t. y. gegužės 9 d., kai laivui buvo suteiktas vardas.
Per remontą priaugo svorio
Pasak jachtos „Lietuva“ kapitono, vis dar ieškoma geresnių laivo plaukimo savybių. „Po remonto šiek tiek praradome greičio, nes per jį prisiauginome apie vieną toną papildomo svorio. Bandome ieškoti vietų, per kurias galėtume pagreitinti laivą. Centruotę reikia vis žiūrėti, niekaip jos nepagauname. Laivas, kaip ir namas, yra ūkinis vienetas, nuolatos reikalaujantis priežiūros. Reikia pablizginti, papoliruoti – yra reikalų“, – kalbėjo O. Kudzevičius.
Šiuo metu lopomos senos burės. Žinia, jos kainuoja gana brangiai – apie 50 tūkst. eurų. „Viską susitvarkyti vienu metu per sunku. Ieškosime rėmėjų, bandysime spręsti tą klausimą, nes reikia kaip nors gauti bures, t. y. pasisiūti naujas, – atėjo laikas, ir viskas. Iki regatos to jau nespėsime padaryti, nes jos vien siuvamos kokius du mėnesius. Be to, reikia jas suprojektuoti, kaip turėtų atrodyti ir t. t. Tad kol kas susilopysime senas ir lenktyniausime“, – aiškino kapitonas ir pridūrė, kad po varžybų žadama pirkti naujas.
Lietuvoje yra vienas žmogus, siuvantis bures, tačiau dažniausiai jos užsakomos užsienyje.
Laukia naujų įgulos narių
Šiuo metu renkama „Lietuvos“ įgula. Nuo 16 iki 25 metų amžiaus ir kiek vyresni jauni žmonės gali susisiekti elektroniniu paštu lietuvos.igula@gmail.com ir siūlyti savo kandidatūrą. Šios regatos reikalavimas – ne mažiau kaip pusę įgulos turi sudaryti jaunimas.
Jau atrinkta daugiau kaip 10 jaunuolių, o norima turėti jų apie 20. Įgulos narių, kurie dalyvaus regatoje, bus kur kas daugiau, nes jie bus keičiami uostuose. Niekas neturi galimybės atostogauti 7 savaites, kol vyks regata. Kruopščiai sudaromas įgulos narių grafikas, kas kur plauks, kur keisis ir t. t.
Kapitonas sako, kad galima siūlytis iki pat balandžio pabaigos, ir juokauja, kad iki pat starto. Visko nutinka, gali atsirasti laisvų vietų, jeigu kas nors susergta ir pan. Neseniai pranešė viena mergina, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentė, kad negalės dalyvauti regatoje, nes trims mėnesiams išvyksta atlikti praktikos jūroje.
O. Kudzevičiui gali tekti vienam kapitonauti visos regatos metu, nes kitas kapitonas turi problemų dėl senos rankos traumos.
Propaguos buriavimą
Po didžiosios regatos rugsėjį jachtos „Lietuva“ dar laukia Stasio Marcinkevičiaus atminimo taurės ir Kapitono Stepono Kudzevičiaus regatos Klaipėdoje.
Sporto klubas „Ostmarina“ bendradarbiauja su VšĮ „Klaipėdos šventės“ ir pernai įgyvendino edukacinę programą – su buriavimu supažindino uostamiesčio gyventojus. Žmones rinko „Klaipėdos šventės“. Kartu su jais jachta plaukė ir gidė, pasakojo „Lietuvos“ ir buriavimo istoriją. Kai nebuvo bangavimo, žmonės trumpam buvo išplukdomi į atvirą jūrą.
„Ir šiemet propaguosime buriavimą. Vyks pažintiniai plaukimai į Liepojos uostą, o galbūt ir į Gdanską“, – teigė O. Kudzevičius.
Rugsėjį, galimas daiktas, teks plukdyti Klaipėdos jūrų kadetų mokyklos moksleivius.